کاهش وزن با رژیم پالئو



رژیم پالئو برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و پس از انتشار کتابی از دکتر لورن کوردین در سال 2002 بسیار محبوب شد. این رژیم مبتنی بر پیروی از رژیم غذایی انسان های اولیه است. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. کشاورزی با تغییر عادات غذایی مردم، محصولات لبنی، غلات و حبوبات را وارد رژیم غذایی انسان کرد. بیشتر بخوانید: علل چاقی – دلایل پزشکی برای افزایش وزن در این رژیم غذایی افراد به مصرف میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی و پرهیز از غذاهای فرآوری شده، لبنیات، غلات و حبوبات تشویق می شوند. از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می کند. با این حال، مخالفان رژیم پالئو استدلال می کنند که این رژیم بسیار محدود است و فرد را مجبور می کند تا بسیاری از گروه های غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کند. رژیم سرخپوشان چگونه اجرا می شود؟ برای پیروی از این رژیم، غذاهای فرآوری شده، غلات، حبوبات، محصولات لبنی و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض، می توانید بشقاب خود را با گوشت، ماهی، مرغ، میوه ها، سبزیجات، آجیل و چربی های سالم پر کنید. انواع مختلفی از رژیم های سرخپوشان وجود دارد که ممکن است کمی متفاوت باشند. به عنوان مثال، برخی محدودیت های غذایی کمتری دارند. بنابراین می توانید از غلات و حبوبات بدون گلوتن در حد اعتدال استفاده کنید. بیشتر بخوانید: آیا می توان با رژیم غذایی بدون گلوتن وزن کم کرد؟ غذاهایی که می توانید در رژیم پالئو بخورید • گوشت مانند گوشت گاو، گوسفند و… • مرغ مانند مرغ، بوقلمون، اردک و… • غذاهای دریایی مانند سالمون، قزل آلا و… • تخم مرغ (سفیده و زرده) • میوه ها • سبزیجات • مغزها مانند پسته ، بادام، گردو و… • دانه هایی مانند دانه چیا، بذر کتان و… • چربی هایی مانند روغن زیتون، روغن بذر کتان و… • گیاهان و ادویه جات مانند زیره سبز، زنجبیل، زردچوبه، نعناع، ​​آویشن … مواد غذایی برای حذف در رژیم پالئو • حبوبات مانند لوبیا، نخود، عدس و… • محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر، کفیر و… • غلات مانند نان، برنج، پاستا، کینوا، جو و… • سیب زمینی • روغن های گیاهی تصفیه شده مانند روغن کانولا ، روغن سویا و… • غذاهای فرآوری شده مانند چیپس، کلوچه، فست فود و… • قندهای مصنوعی مانند سوکرالوز، آسپارتام، ساخارین و… • غذاهای حاوی قند افزوده مانند دسرها، نوشیدنی ها بیشتر بخوانید: جایگزین های شکر – قندهای مصنوعی یا رژیم غذایی قندها به صحبت های دکتر فرشچی در مورد مصرف قندهای مصنوعی (Steva) گوش دهید: در زیر نمونه ای از Paleo di را مشاهده کنید. et: • صبحانه: املت با سیر، پیاز، گوجه فرنگی و اسفناج • Naha A: کدو تنبل با کباب بوقلمون و سس مارینارا • شام: ماهی قزل آلا با کلم بروکلی • میان وعده: میوه ها و سبزیجات رژیم پالئو وزن کم کنید؟ در سال های اخیر شواهدی مبنی بر تاثیر این رژیم بر کاهش وزن وجود دارد. مقایسه رژیم پالئو با سایر رژیم ها نشان می دهد که این رژیم می تواند به کنترل بهتر اشتها و کاهش سریع وزن کمک کند. بیشتر بخوانید: 4 روش عالی برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها در رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این غذاها معمولاً کالری بالایی دارند. از طرفی این رژیم غذایی پر پروتئین است. در نتیجه، مقدار گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش می دهد و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم غذایی پر پروتئین خطرات احتمالی رژیم پالئو: احتمالاً مهم ترین عیب این رژیم محدود بودن آن است. وقتی گروه های غذایی زیادی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، دچار کمبود مواد مغذی می شوند. به عنوان مثال، حبوباتی که دارای فیبر، پروتئین، روی، آهن و مس بالایی هستند و لبنیات که منابع خوبی از کلسیم هستند، هر دو از رژیم غذایی حذف می شوند. غلات کامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد. در حالی که این رژیم حذف آنها را توصیه می کند.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید