کدام غذاها بیشترین منیزیم را دارند؟


مواد معدنی مواد ضروری برای بدن ما هستند که ما قادر به تولید آنها نیستیم و برای سلامت بدن خود باید آنها را از طریق غذایی که می خوریم دریافت کنیم. یکی از این مواد معدنی ضروری منیزیم است. در مقاله ای جداگانه به نقش و خواص منیزیم در بدن می پردازیم. در این مقاله از مقالات پزشکی جدید در سایت اپل، قصد داریم ببینیم برای افزایش منیزیم چه بخوریم و چه غذاهایی حاوی منیزیم هستند. چرا داشتن منیزیم برای بدن مهم است؟ مانند بسیاری دیگر از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ما، منیزیم نیز ماده معدنی است که در بیش از 300 واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد. بدون منیزیم کافی، عضلات نمی توانند آنطور که باید حرکت کنند. منیزیم همچنین برای عملکرد صحیح اعصاب ما ضروری است که دو مورد از مهمترین خواص منیزیم هستند. اعصاب نمی توانند بدون دریافت منیزیم کافی پیام ارسال و دریافت کنند. منیزیم همچنین ریتم قلب را ثابت نگه می دارد، سطح قند خون را متعادل می کند و غضروف مفاصل را سالم نگه می دارد. عوامل دیگری که در آن منیزیم نقش دارد، تولید پروتئین، استخوان و DNA است. بدن شما نمی تواند منیزیم بسازد. مقدار منیزیم مورد نیاز برای هر فرد به سن و جنسیت او بستگی دارد. به عنوان مثال، یک زن 19 ساله یا بیشتر به 310 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد. از سوی دیگر، زنان باردار به 350 میلی گرم یا بیشتر در روز نیاز دارند. مردان بالغ زیر 30 سال به 400 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند و پس از 30 سالگی این نیاز به 420 میلی گرم در روز افزایش می یابد. همیشه بهترین کار این است که منیزیم مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید. با این حال، می توانید آن را از مولتی ویتامین ها و مکمل ها نیز دریافت کنید. با این حال، مصرف بیش از حد می تواند باعث تهوع، یبوست یا اسهال شود. در موارد شدید، می تواند باعث ضربان قلب نامنظم یا ایست قلبی شود. در شرایط زیر بهتر است از مکمل های منیزیم استفاده نکنید: بلوک قلبی. نارسایی کلیه؛ ایلئوس میاستنی گراویس. اگر منیزیم بیش از حد از غذا دریافت کنید، کلیه های شما آن را از طریق ادرار دفع می کنند. کلیه های شما همچنین سطح منیزیم شما را متعادل می کند. برای افزایش منیزیم چه بخوریم؟ احتمالاً از خود می پرسید که برای افزایش منیزیم چه بخوریم و چه غذاهایی حاوی منیزیم هستند. اغلب در آب آشامیدنی و آب معدنی نیز مقادیر قابل قبولی منیزیم وجود دارد، البته در ادامه به بررسی منابع اصلی منیزیم می پردازیم. ماهی ها غنی ترین منابع منیزیم هستند ماهی ها، به ویژه سالمون، بیشترین منیزیم را دارند. ماهی هایی مانند سالمون، قزل آلای شینوک، هالیبوت، ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس و پولاک. چه میوه هایی حاوی منیزیم هستند؟ گلابی خاردار مقدار زیادی منیزیم دارد. اما، به سادگی در دسترس نیست. در عوض، می توانید از میوه ها و سبزیجاتی استفاده کنید که می توان از آنها برای طبخ انواع غذاها استفاده کرد، از جمله: اسفناج; چغندر سوئیسی؛ ادامه هید؛ تمر هندی؛ سیب زمینی پوست کنده؛ بامیه. غلات حاوی منیزیم غلات و حبوبات منابع غنی فیبر، کربوهیدرات و پروتئین هستند که باعث می شود ارزش غذایی بالایی داشته باشند. غلات کامل، جوانه گندم و دانه های کینوا غنی ترین منابع منیزیم در میان سایر غلات هستند. لوبیاهای حاوی منیزیم نیز عبارتند از: نخود سیاه; آجیل سویا؛ انواع لوبیا; بادام; بذر کتان؛ بادام ها. سایر منابع منیزیم اگر هنوز از پاسخ به این سوال که چه غذاهایی حاوی منیزیم هستند راضی نیستید، بیایید به چند منبع دیگر از این ماده معدنی که علاوه بر منیزیم خواص زیادی دارند، نگاهی بیندازیم: یک وعده 1 اونس (28 گرم) منیزیم شکلات تلخ 16 درصدی از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می کند. همچنین برای سلامت روده و قلب مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است. یک آووکادوی متوسط ​​15 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. آووکادو با التهاب مبارزه می کند، سطح کلسترول را بهبود می بخشد، احساس سیری را افزایش می دهد و سرشار از چندین ماده مغذی دیگر است. بادام، بادام و آجیل برزیلی سرشار از منیزیم هستند. یک وعده بادام 20 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. یک وعده توفو 13 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین و چندین ماده مغذی دیگر است. بیشتر غلات سرشار از منیزیم هستند. یک پیمانه اونس (28 گرم) دانه کدو تنبل حاوی 37 درصد از نیاز روزانه منیزیم است. موز منبع خوبی از چندین ماده مغذی است. یک موز بزرگ حاوی 9 درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیم است. می توان گفت آنچه که ممکن است به عنوان نوشیدنی حاوی منیزیم در برخی تبلیغات دیده باشید، منابع خوبی برای دریافت منیزیم نیستند. در واقع، اگرچه چای ها حاوی آنتی اکسیدان ها و برخی مواد هستند. با این حال، آنها اغلب دارای غلظت کافی از مواد معدنی مانند منیزیم نیستند. بنابراین بهتر است به جای نوشیدن منیزیم از منابع ذکر شده در این مقاله برای دریافت منیزیم کافی استفاده کنید. آیا مصرف مکمل منیزیم ضروری است؟ همانطور که گفتیم یکی از منابع دریافت منیزیم کافی مکمل های حاوی این ماده معدنی است. اگر پزشک تشخیص دهد که شما دچار کمبود منیزیم هستید، مکمل های منیزیم می توانند مفید باشند. اما اگر هیچ مشکلی برای سلامتی ندارید، باید منیزیم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید و نیازی به مصرف مکمل های منیزیم ندارید. اگر برای دریافت منیزیم از مکمل های منیزیم استفاده می کنید، به خصوص اگر بدن شما به آن نیازی نداشته باشد، یا اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، عوارض ناخوشایندی مانند گرفتگی عضلات، اسهال و حالت تهوع خواهید داشت. خوردن غذاهای غنی از منیزیم به شما ارزش غذایی بیشتری می دهد. نه تنها منیزیم را از این غذاها دریافت می کنید، بلکه مواد مغذی زیادی مانند ویتامین ها، سایر مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را نیز دریافت می کنید. فیتونوترینت ها ترکیبات گیاهی هستند که آنتی اکسیدان، تقویت کننده سیستم ایمنی، عوامل ضد سرطان و ضد التهاب هستند. منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. خوشبختانه، بسیاری از غذاها تمام منیزیم مورد نیاز شما را تامین می کنند. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل دارید و برای سالم ماندن، مصرف غذاهای ذکر شده در بالا را افزایش دهید. اگر سوالی دارید که برای افزایش منیزیم چه بخوریم، سوال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا پزشکان سایت اپل به سوال شما پاسخ دهند. سوالات متداول درباره مواد غذایی منیزیم چه میوه هایی حاوی منیزیم هستند؟ گلابی خاردار، بامیه، آدامام، موز، کیوی و گریپ فروت حاوی مقادیر خوبی منیزیم هستند. چه لوبیایی منیزیم دارد؟ بیشتر حبوبات حاوی منیزیم هستند. اما، در میان آنها، لوبیا منابع غنی منیزیم هستند. چه کسانی باید مکمل منیزیم مصرف کنند؟ افرادی که کمبود منیزیم دارند و یا پزشکشان تشخیص می دهد که نیاز به مصرف مکمل های منیزیم دارند باید از این مکمل ها استفاده کنند در غیر این صورت بهتر است منیزیم مورد نیاز را از طریق رژیم غذایی تامین کنند. منابع: https://www.healthline.com https://health.clevelandclinic.org https://www.webmd.com

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید