یک مکمل غذایی در پیشگیری از حملات قلبی موثر است.



محققان اخیرا دریافتند که مصرف روزانه مکمل روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است، به پیشگیری از حملات قلبی کمک می کند. نقش و منبع اسیدهای چرب امگا 3: اسیدهای چرب نقش های زیادی در بدن دارند. آنها دیواره سلولی را تشکیل می دهند و در تولید انرژی و تشکیل مولکول هایی به نام ایکوزانوئید نقش دارند. سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد: 1) آلفا لینولنیک اسید (ALA) و (2) اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA). ه) ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA): انسان قادر به ساخت ALA نیست و باید آن را از منابع غذایی مانند دانه های سویا، دانه کتان و روغن کانولا دریافت کند. اگرچه بدن می تواند ALA را در کبد به DHA و EPA تبدیل کند، اما مقدار تولید شده آنقدر کم است که نیاز به این دو نوع اسید چرب امگا 3 نیز باید از طریق رژیم غذایی تامین شود. ماهی و روغن ماهی سرشار از DHA و EPA هستند. ماهی ها این دو نوع اسید چرب امگا 3 را تولید نمی کنند، بلکه آنها را از فیتوپلانکتون هایی دریافت می کنند که ریزجلبک های تولید کننده DHA و EPA را بلعیده اند. مکمل های غذایی همچنین می توانند حاوی انواع اسیدهای چرب امگا 3 از جمله ALA، DHA و EPA باشند. به همین دلیل برای آگاهی از نوع اسید چرب مکمل های غذایی باید برچسب آنها را در نظر گرفت. مکمل روغن ماهی و انفارکتوس میوکارد: نتایج یک مطالعه جدید در مورد راهکارهای موثر برای پیشگیری از سکته قلبی نشان داد افرادی که روزانه مکمل روغن ماهی (حاوی حداقل 840 میلی گرم امگا 3) دریافت می کنند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و مرگ هستند. به دلیل حمله قلبی بیماری قلبی (بیماری عروق کرونر) 8 درصد کمتر شایع بود. کاهش 8 درصدی در بروز این مشکلات ممکن است ناچیز به نظر برسد. اما این بیماری ها میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین حتی این میزان نیز می تواند تعداد سکته های قلبی و مرگ های زودرس را به صدها هزار نفر کاهش دهد. بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. چاقی، رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی کم تحرک، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری، مصرف زیاد گوشت قرمز به ویژه فرآوری شده و کاهش مصرف غذاهای غنی از فیبر (میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات) نقش مهمی در بروز این بیماری دارد. منبع: یانگ هو و همکاران مجله انجمن قلب آمریکا 2019: جلد 8.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید