11 روش برای حفظ سلامت دندان ها – مراقبت از دندان



11 راه برای حفظ دندان های سالم دستیابی به دندان های سالم نیاز به مراقبت و محافظت مادام العمر دارد، حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های خوبی دارید، مهم است که هر روز اقدامات درستی برای مراقبت از آنها و جلوگیری از پوسیدگی دندان انجام دهید. مشکلات را انجام دهید ممکن است انجام شود. مراقبت از دندان شامل دریافت محصولات مناسب مراقبت از دهان و توجه به عادات روزانه مراقبت از دندان است. در این مقاله ۱۱ روش برای حفظ سلامت دندان ها در خانه را توضیح داده ایم. راه های مراقبت از دندان ها 1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید. یکی از راه های مراقبت از دندان ها در خانه، مسواک زدن به موقع دندان ها است. بر کسی پوشیده نیست که توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. با این حال، بسیاری از ما هنوز از مسواک زدن در شب غفلت می کنیم. اما با مسواک زدن قبل از خواب از شر میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز جمع می شوند خلاص می شوید. 2. درست مسواک زدن نحوه مسواک زدن به همان اندازه مهم است که مسواک زدن دندان هایتان مهم است. وقت خود را صرف کنید و مسواک را با حرکات آهسته و دایره ای حرکت دهید تا پلاک از بین برود. پلاک حذف نشده می تواند سفت شود و منجر به پلاک و ژنژیویت (بیماری اولیه لثه) شود. 3. از زبان خود غافل نشوید پلاک نیز می تواند روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می تواند منجر به بوی بد دهان شود، بلکه می تواند به سایر مشکلات سلامت دهان و دندان نیز منجر شود. هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، به آرامی زبان خود را مسواک بزنید. 4. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید وقتی صحبت از خمیردندان به میان می آید، عوامل مهم تری از قدرت و طعم سفید کننده وجود دارد. مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است. در حالی که فلوراید توسط کسانی که نگران تأثیرات آن بر سایر زمینه های سلامتی هستند، مورد بررسی قرار گرفته است، اما همچنان یک عنصر اصلی در سلامت دهان و دندان است. این به این دلیل است که فلوراید یک دفاع پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. با مبارزه با میکروب هایی که می توانند منجر به پوسیدگی شوند و همچنین ایجاد یک سد محافظ برای دندان های شما عمل می کند. خمیر دندان حاوی فلوراید را از اینجا بخرید. 5. نخ دندان کشیدن را به اندازه مسواک زدن مهم کنید. جاناتان شوارتز، DDS می‌گوید نخ دندان فقط جمع کردن تکه‌های غذا یا کلم بروکلی نیست که ممکن است بین دندان‌های شما گیر کند. این نشان می دهد. این واقعا راهی برای تحریک لثه، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب در ناحیه است.» استفاده از نخ دندان یک بار در روز معمولا برای بهره مندی از این فواید کافی است. نکات مراقبت از دندان 6. اجازه ندهید مشکلات نخ دندان شما را متوقف کند استفاده از نخ دندان می تواند دشوار باشد، به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتریت. به جای تسلیم شدن، به دنبال ابزاری باشید که به شما در کشیدن نخ دندان کمک کند. نخ دندان آماده استفاده از داروخانه می تواند تفاوت ایجاد کند. 7. دهانشویه را در نظر بگیرید تبلیغات دهانشویه را برای سلامت دهان ضروری جلوه می دهد، اما بسیاری از مردم به دلیل اینکه نمی دانند چگونه کار می کند از آن صرف نظر می کنند. شوارتز می گوید دهانشویه از سه طریق کمک می کند: میزان اسید موجود در دهان را کاهش می دهد، نواحی سخت مسواک زدن در داخل و اطراف لثه ها را تمیز می کند و دندان ها را دوباره معدنی می کند. او توضیح می‌دهد: «دهان‌شویه‌ها به‌عنوان ابزاری برای کمک به متعادل کردن چیزها مفید هستند. من فکر می کنم دهانشویه مخصوصاً در کودکان و افراد مسن مفید است، جایی که توانایی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است ایده آل نباشد. از دندانپزشک خود برای توصیه های خاص دهانشویه بخواهید. مارک های خاص برای کودکان و کسانی که دندان های حساس دارند بهترین هستند. دهانشویه با نسخه نیز موجود است. 8. آب بیشتری بنوشید آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی شما از جمله سلامت دهان و دندان است. همچنین، به عنوان یک قانون کلی، شوارتز نوشیدن آب را بعد از هر وعده غذایی توصیه می کند. این می تواند به شستن برخی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی های چسبنده و اسیدی بین برس کمک کند. 9. میوه ها و سبزیجات ترد بخورید غذاهای آماده خوب هستند، اما ممکن است برای دندان شما چندان مفید نباشند. خوردن محصولات تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم بیشتری است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان شماست. شوارتز می‌گوید: «به والدین می‌گویم که بچه‌هایشان را تشویق کنند که غذاهای سفت‌تر بخورند و در سنین پایین‌تر بجوند». بنابراین سعی کنید از مواد فرآوری شده بیش از حد نرم اجتناب کنید، از برش دادن چیزها به قطعات کوچک خودداری کنید و آن فک ها را فعال کنید! 10. غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید. در نهایت قند موجود در دهان به اسید تبدیل می شود که می تواند مینای دندان شما را فرسایش دهد. این اسیدها هستند که منجر به حفره می شوند. میوه های اسیدی، چای و قهوه نیز می توانند مینای دندان را از بین ببرند. در حالی که لزوماً مجبور نیستید از چنین غذاهایی کاملاً اجتناب کنید، اما مراقب باشید ضرری ندارد. 11. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید عادات روزانه شما برای سلامت کلی دهان شما بسیار مهم است. با این حال، حتی با وجدان ترین مسواک و نخ دندان نیز باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کند. شما باید حداقل دو بار در سال برای تمیز کردن و چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می تواند پلاک ها را از بین ببرد و به دنبال حفره ها باشد، بلکه می تواند مشکلات احتمالی را نیز تشخیص داده و راه حل های درمانی ارائه دهد. مهم ترین خدمات دندانپزشکی برخی از شرکت های بیمه دندانپزشکی حتی معاینات مکرر دندانپزشکی را پوشش می دهند. اگر این برای شماست، از آن بهره ببرید. این امر به ویژه در صورت داشتن سابقه مشکلات دندانی مانند التهاب لثه یا حفره های مکرر مفید است.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید