5 دسر فوق العاده سالم



اگر به یک وعده غذایی مقوی نیاز دارید، انواع دسرها می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشند. اما وقتی صحبت از دسر می شود، بسیاری از افراد نگران میزان کالری و قند این گونه غذاها هستند و ترجیح می دهند دسر نخورند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که در این مقاله قصد داریم دیدگاه شما را نسبت به دسر تغییر دهیم. اگرچه دسرهایی وجود دارند که قند و کالری بالایی دارند، اما خوشبختانه دستور العمل هایی برای تهیه دسرهایی وجود دارد که از مواد سالم استفاده می کنند. در ادامه شما را با تعدادی از آنها آشنا می کنیم. هلو برشته یکی از جذاب ترین روش های تهیه دسر میوه ای از این دستور است. هلو برشته یک دسر بسیار خوشمزه و سالم است که همه از آن لذت می برند. برای تهیه آن به چهار عدد هلو رسیده، یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، بستنی وانیلی و برگ نعنا نیاز دارید. در صورت نیاز به خرید شکر قهوه ای یا هر ماده غذایی دیگری مانند نشاسته، ذرت، گندم و برنج، می توانید قیمت انواع نشاسته را به صورت آنلاین بررسی کرده و سپس آن را خریداری کنید. پس از تهیه مواد لازم، نوبت به تهیه دسر می رسد. طرز تهیه این دسر به این صورت است که هلو را شسته و از وسط نصف کرده و هسته آن را جدا می‌کنید. سپس، باید هلوها را از طرف برش خورده به سمت بالا در یک تابه پوشانده شده با ورقه پخت قرار دهید و روی تکه های هلو را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای بپوشانید. سپس هلوها را چهار تا پنج دقیقه بگذارید بجوشد تا شکر کاراملی شود. برای سرو، بستنی وانیلی را روی برش‌های هلو بریزید و روی آن را با نعنا بمالید. ، بافت جویدنی و کمی شکلات روی تکه ها. این تکه های بلغور جو دوسر مانند کوکی های معروف هستند، اما ساده تر و سالم تر هستند. مواد لازم برای تهیه آن شامل یک فنجان کره بادام زمینی خامه ای، نصف فنجان عسل، چهار فنجان جو، نصف قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری دارچین و یک چهارم فنجان شکلات چیپسی است. برای تهیه این دسر، کره بادام زمینی، عسل، جو، نمک و دارچین را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس یک ورق کاغذ روغنی را در یک تابه 9*9 قرار دهید. مواد مخلوط شده را روی ورقه روغنی ریخته و ظرف را به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید. مواد یخ زده را از ماهیتابه خارج کرده و به 20 مستطیل تقسیم کنید. سپس شکلات آب شده را روی تکه ها بریزید و بگذارید خنک شود. موز با روکش شکلاتی این یک دسر سالم محبوب است که طعم بسیار خوبی نیز دارد. ترکیب موز و شکلات همیشه خوشمزه است. برای تهیه این دسر به دو عدد موز رسیده متوسط، یک و نیم فنجان چیپس شکلات تلخ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه شده و یک پیمانه نمک نیاز دارید. همچنین می توانید از بادام زمینی خرد شده، پسته خرد شده و سایر تکه های طبیعی برای رویه تکه های موز و شکلات استفاده کنید. ابتدا باید موز را به چند قسمت تقسیم کنید و تکه ها را روی یک ورقه روغنی قرار دهید و سپس به مدت 45 دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس شکلات، روغن نارگیل و نمک را در یک لیوان یا شیشه با دهان بزرگ بریزید و روی آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. پس از آن، تکه های موز را با استفاده از چنگال در شکلات فرو کنید و سپس موز را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. خمیر کلوچه نخودچی اگر خمیر کلوچه دوست دارید و نگران ناسالم بودن آن هستید، این خمیر کلوچه یکی از بهترین هاست. گزینه ها با شماست. اگرچه در آن از کره و شکر استفاده شده است، اما میزان این مواد نسبت به سایر خمیرهای کلوچه کمتر است. مواد لازم برای تهیه خمیر نخودچی عبارتند از: یک فنجان کنسرو نخود، چهار قاشق غذاخوری کره، یک چهارم قاشق چایخوری نمک، دو قاشق چایخوری عصاره وانیل، دو قاشق غذاخوری شربت افرا، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک … یک چهارم قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، شش قاشق غذاخوری آرد بادام یا آرد همه منظوره، یک سوم فنجان چیپس شکلات تلخ. برای تهیه این خمیر شیرینی، نخودها را آبکشی کرده و روی یک حوله تمیز قرار دهید. سپس یک حوله تمیز دیگر را به آرامی روی آنها بمالید تا پوست نخود جدا شود. پوست ها را دور بیندازید و نخودها را با کره یا روغن نارگیل به غذاساز اضافه کنید و اجازه دهید خوب با هم مخلوط شوند. نمک، وانیل، شربت افرا، شکر قهوه ای و آرد بادام را اضافه کنید و دوباره بگذارید مخلوط شوند. شکلات چیپسی را به مخلوط اضافه کنید و آن را به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید تا خمیر شیرینی طعم بهتری پیدا کند. پودینگ شکلاتی سالم اگر به دنبال یک دسر شکلاتی سالم برای زمانی که هوس شکلات دارید، این گزینه یکی از بهترین هاست. گزینه ها با شماست. طعم این پودینگ کاملاً شبیه طعم پودینگ شکلاتی تلخ است، اما فقط شامل ماست یونانی، پودر کاکائو تلخ و شربت افرا می شود. به علاوه، درست کردن آن فقط دو دقیقه طول می کشد. مواد لازم برای تهیه این پودینگ شکلاتی سالم شامل دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ، نصف فنجان ماست یونانی پرچرب و یک و نیم قاشق غذاخوری شربت افرا است. برای تهیه این دسر، تمام مواد را در ظرفی با هم مخلوط کنید. اگر ماستی که استفاده می کنید خیلی غلیظ است، می توانید نصف تا یک قاشق غذاخوری آب به مخلوط اضافه کنید. اگر طعم گلاب را دوست دارید می توانید کمی گلاب به آن اضافه کنید. اگر گلاب خالص دوآتیشه مانند گلاب ربیع اصل را انتخاب می کنید باید کمتر از آن استفاده کنید زیرا این نوع گلاب غلیظتر است. در هنگام خرید انواع گلاب متوجه خواهید شد که قیمت گلاب کمی گرانتر از انواع دیگر است. در نهایت دسر یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که مهمترین نگرانی در مورد آن ناسالم بودن آن است. با این حال، خوشبختانه هر روز شاهد ایجاد دستور العمل های جدیدی برای دسرهای سالم هستیم که به ما کمک می کند از طعم فوق العاده دسر لذت ببریم و نگران سلامتی خود نباشیم. در این مطلب به معرفی تعدادی از این دسرها و طرز تهیه آن ها پرداختیم که امیدواریم از آن لذت ببرید.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید